Kettingbotsing A20 5 september 2013

Gisteren lange file’s op de A20, ter hoogte van Rotterdam Alexandrium. Reden? Er waren 4 auto’s op elkaar gebotst.

Toevallig waren wij gisteren een aantal sloopauto’s aan het ophalen in de buurt van Alexandrium en zagen de lange file-vorming al op de toerit naar de A20. Dit ging hem dus niet worden. Met onze vol beladen oplader namen we snel een andere route, richting de zuidkant naar de Van Brienenoord brug.

Bumperklevers..

Oorzaak? 4 Auto’s op elkaar gebotst. Verwonderlijk? Nee, absoluut niet. Dagelijks rijden wij door de randstad om sloopauto’s op te halen. Elke dag weer zien wij auto’s veel te dicht op elkaar rijden, vooral ook op de linkerbaan. En op de ring Rotterdam is het niet bepaald ongevaarlijk rijden.

Wat wil de automobilist hier mee bereiken?

  • Tijdwinst valt absoluut niet te halen op deze wijze. Je mede weggebruiker kan door het bumper kleven ook niet harder rijden, er rijdt immers een hele stoet voor hem.
  • Voor professionele chauffeurs als wij is het onbegrijpelijk dat men zó slecht auto rijdt.
  • Bumperkleven kan wel eens nuttig zijn wanneer een traag autootje maar blijft hangen op de linkerbaan, terwijl deze gemakkelijk naar de middelste baan kan opschuiven. Maar in het geval van een stoet auto’s op de linkerbaan is bumperkleven een domme en uiterst gevaarlijke actie.
  • Gisteren was het dus raak op de A20 bij Rotterdam. Er zijn 4 auto’s in een kettingbotsing op elkaar gereden. En dan komen wij als sloperij vaak weer in actie; immers, wie haalt de sloopauto’s op…
  • De overheid voedt graag de automobilist op, gezien de borden langs de weg. Zet als overheid alsjeblieft (weer) eens in op bumperkleven. Dit is toch wel de eerste oorzaak van heel veel botsingen.

Discussie Aso-rijders

Ook gisteren te vernemen tijdens een discussie op BNR nieuwsradio; het voorstel van een PvdA politicus Aso-rijders in de toekomst een compleet rijverbod op te leggen, tot aan gevangenisstraffen toe. Uiteraard werd gevraagd naar de definitie van een ‘aso-rijder’. Dit kunnen, aldus de PvdA politica, ook automobilisten zijn die (uiteraard..) veel te hard rijden, tot aan rechts inhalen.

Rechts inhalen

Waarom haalt iemand rechts in? Wij zien het dagelijks gebeuren en zien de oorzaak vooral liggen bij de ‘Aso-rijder’ die maar (tot aan telefonerend toe) compleet onnodig de baan blokkeert door links te blijven rijden. Haal je als gefrustreerde automobilist (al dan niet toeterend en seinend) rechts in, dan voldoe je dus zelf aan de definitie van ‘Aso-rijder’. Belachelijk gewoon. Laat de regering zich vooral eens bezig houden met de vooral oudere automobilist, welke vaak opvallend slecht rijdt. Ja, inderdaad, vooral ouderen blijven vaak onnodig links rijden. Nu is het niet de bedoeling een complete groep automobilisten weg te zetten als ‘onbekwaam’, maar desalniettemin valt deze groep autorijders extra op door slecht/ gevaarlijk rijgedrag.

Autosloperij Rotterdam

Als autosloperij halen wij dagelijks bij veel particulieren, maar ook bij bedrijven, sloopauto’s op in Rotterdam. Wanneer je zoveel over de ring Rotterdam rijdt, kun je wel spreken over ‘ervaringsdeskundigheid’.

Wilt u gebruik maken van onze diensten en meer informatie over onze voordelen en hoge vergoedingen voor sloopauto’s? Bezoek dan snel onze sloperij activiteiten pagina.